چگونه منشی و رئیس دفتر (کارکنان) مناسب و شایسته ای استخدام کنیم؟ ( استخدام منشی)

 

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چگونه منشی متخصص و متناسب با شغل و حرفه خود را استخدام کنیم،و اینکه در استخدام منشی حرفه ای چه نکاتی را باید توجه داشته باشیم.!

 

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار بعد از انتخاب منشی و رئیس دفتر و یا کارمند خود و آموزش های اولیه آن‌ها با محیط کارخود بعد از مدتی از انتخاب خود پشیمان می شوند! دلیلش این است که شما افرادی را استخدام و جذب کرده اید که نتوانسته اید خصوصیات و ویژگی های آن‌ها را شناسایی کنید!

بله. هر فردی باید متناسب با حرفه و ویژگی های شخصیتی شما استخدام شود.

 

نمونه ای از نارضایتی ها در هنگام استخدام منشی…

-منشی شرکت من هنوز نتوانسته کار خود را بعد از گذشت یک هفته به طور مطلوب انجام بدهد.

– واقعاً این کارمندم جز ضرر هیچ منفعتی برای من ندارد.

– امروز منشی شرکتم با کارش اعصاب مرا خُرد کرد.

-دنبال یک منشی و رئیس دفتر دیگر می گردم

-اصلاً بهداشت و انضباط و وقت شناسی را متوجه نمی شود.

-در نوع چیدمان کارهایش و وقت تعیین کردن برای من مشکل دارد

-همش در خواست مرخصی می کند.

-و…

 

واقعاً راه حلی ندارید؟!

پس

 

راه حل های فوقالعاده ما را عملی کنید!

1: استفاده از ترفند رزومه نوشتن!

بررسی رزومه این امکان را به شما می ده که با سوابق گذشته وسیستم کاری شخص آشنایی کامل پیدا کنید. شما می‌توانید ببینید که شرکت و یا دفترقبلی چه نوع شرکتی بوده وفردی که ما در حال جذب و استخدام آن هستیم در سازمان قبلی‌تر چه فعالیت هایی تخصص و آموزش و تجربه کسب کرده است.

 

به طور معمول یک رزومه شامل:

 

-سوابق تحصیلی

-پیشینه شغلی

-سوابق آموزشی و پژوهشی

-دانش و مهارت

-علایق و فعالیت‌ها

-نقاط قوت رفتاری

-مختصری از من

می باشد و این راه نیز بسیار مفید می باشد برای اینکه شما بتوانید به اهداف خود که همانا شناسایی شخصیت و توانایی مخاطب می باشد پی ببرید.

 

2: استفاده از آزمون ههای استعداد یابی و شخصیت شناسی

آزمون های شخصیت شناسی و استعداد شغلی امروزه به طور روز افزونی افزایش پیداکرده اند. این آموزش ها امروزه چه در قالب نرم افزار، چه به صورت آنلاین و چه به صورت کتاب های چاپی وهمچنین در قالب نرم افزارهای موبایلی در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است.
شما می توانید در ابتدای مصاحبه شغلی منشیگری و رئیس دفتر یا مصاحبه شغلی کارمند و نیروی خود با استفاده از تست های استعداد یابی و شخصیت شناسی نیروی متناسب با خود را شناسایی کنید.

          شما به یک شخصیت اجتمائی ورابطه ساز نیاز دارید و نه یک شخصیت درون گرا!

 

در زیر به چند نمونه از این آزمون ها اشاره کرده ایم و کافی است شما با بررسی هر کدام نوع آزمون خود را انتخاب و از آن بهره ببرید.

راه اول از طریق دانلود برنامه های تلفنی همراه و نصب در گوشی همراه می باشد.

مانند

دانلود تیپهای شخصیتی MBTI

دانلود  آزمون شخصیت شناسی

 

و همچنین تست آنلاین شخصیت شناسی MBTI نظیر…

 

*تست رایگان MBTI

* تست رایگان MBTI

* تستشخصیت‌شناسی مایرز-بریگز

*تست‌های خودشناسی

 

 

3: مهارت های فردی را چک کنید!

 

قرار نیست که هر فردی که به دفتر وسازمان شما وارد می شود توانایی کامل درحوزه مهارت های فردی را داشته باشد در چنین صورتی دیگر آموزش منشی‌گری معنا پیدا نمی کرد!
در اینجا ما به 4 مهارت اصلی که شما هنگام گزیش و استخدام منشی و یا استخدام کارمند خود باید به آن دقت کنید را بیان می کنیم.

مهارت فن بیان و زبان بدن

مهارت تایپ و نامه نگاری

مهارت روزمه نویسی

مهارت‌های کامپیوتری وآشنایی با اینترنت و برنامه های آفیس

مهارت های ارتباطی

 

اگر هم این مهارت ها به طور کامل وجود نداشت مشکلی نیست، پیشنهاد بنده این است که شما می توانید مهم‌ترین مهارت‌هایی که لازمه شغل و حرفه شماست را در دفتر و سازمان خود به‌صورت آموزش‌هایی در قالب فیلم، کتاب، جزوات آموزشی و یا افرادی آشنا و مسلط به این حرفه و همچنین با شرکت نیروهای خود در دوره‌های آموزشی وب‌سایت راهمند.بسیاری از توانایی ها هستند که یادگیری و آموزش حرفه ای آن‌ها نیاز به زمان زیادی است و به همین علت تلاش کرده ایم این آموزش ها را درقالب پکیج‌های آموزشی و یا دوره و کارگاه‌های حضوری بدهیم.

 

 

[box type=”custom” bg=”#ed6436″ border=”#236edd”]در ضمن ما آموزش هایی بصورت حضوری (همراه با ارائه مدرک معتبر بین المللی) و غیرحضوری (بسته های آموزشی) و همچنین مشاوره ویژه منشی گری و همچنین رئیس دفتر با تدریس آقای حسین شیردل داریم که در آن مهارتهایی که یک منشی به آن نیاز دارد را در آن آورده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت سرفصل های دوره و یا برگزاری آن در سازمان یا شرکت خود می توانید از طریق شماره تلفن ۲۲۴۴۵۴۰۶-۰۲۱ و ۰۹۱۲۰۵۶۱۵۸۵یا با ایمیل info@rahmand.com با کمال افتخار آماده پاسخگویی به سؤالات شما بزرگواران خواهیم بود[/box]

پیشنهاد ۱: آموزش حضوری (در محل کار شما و مجموئه ما _ تمام نقاط کشور) >>> همین حالا تماس بگیرید!

برای شرکت در دوره VIPآموزش منشی گری و مسئول دفتر اینجا کلیک کنید!

دوره آموزش مسئول دفتر و منشی گری

 

 

 

پیشنهاد 2 :آموزش غیرحضوری (بسته آموزشی) >>> برای اطلاعات بیشتر، روی تصاویر پایین کلیک کنید.

 منشی -مسئول دفتر

آموزش تشریفات و آداب معاشرت

 

 

4: شناخت توانایی‌های ذاتی

 

خوشبختانه امروزه باوجود آزمون های شخصیتی می توان به بسیاری از این مسانل آشنایی و تسلط پیدا کرد برای مثال شما می توانید با آزمون های شخصیت به رفتار ها، علایق، توانایی ها و مسائلی از این قبیل پی ببرید.
پیشنهاد من این است که به شخص تازه وارد به محیط خود پیشنهاد کنید که امروز یک کار خلاقانه انجام دهد. و مورد بعدی اینکه در مورد سازمان و ویژگی های خوب بد دفتر خود سؤال بپرسید و مطمئناً پاسخ‌های جالبی خواهید گرفت که این نیز در شناخت و نوع برخورد شما تأثیر می‌گذارد.

 

5: ظاهر و پوشش

ظاهر و پوشش هر فردی مشخص‌کننده شخصیت فرد و نوع نگرش و خصوصیات فردی است. نوع لباس پوشیدن، نوع آرایش و نوع ظاهر پوشش افراد در نوع دید مشتری و مراجعان و همچنین نگرش مدیر تأثیر قابل‌توجهی دارد.
مسلماً فردی که کت‌وشلوار پوشیده با فردی که با لباس جین وارد محیط کار می‌شود برداشت‌ها و نوع نگرش‌ها را تغییر می‌دهد.

6: شناخت روابط فردی شخص و آداب معاشرت

هر شخصی در برخورد اولیه با طرف مقابل خود ویژگی‌ها و مدل خاصی در برخورد را از خود نشان می‌دهد.

 

 

 

نویسنده: حسین شیردل

وب سایت: www.rahmand.com

 

[box type=”custom” bg=”#ed6436″ border=”#236edd”]در ضمن ما آموزش هایی بصورت حضوری (در محل کار شما) و غیرحضوری (بسته های آموزشی) و همچنین مشاوره ویژه منشی گری و همچنین رئیس دفتر با تدریس آقای حسین شیردل داریم که در آن مهارتهایی که یک منشی به آن نیاز دارد را در آن آورده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت سرفصل های دوره و یا برگزاری آن در سازمان یا شرکت خود می توانید از طریق شماره تلفن ۲۲۴۴۵۴۰۶-۰۲۱ و ۰۹۱۲۰۵۶۱۵۸۵یا با ایمیل info@rahmand.com با کمال افتخار آماده پاسخگویی به سؤالات شما بزرگواران خواهیم بود[/box]

پیشنهاد ۱: آموزش حضوری (در محل کار شما و مجموئه ما _ تمام نقاط کشور) >>> همین حالا تماس بگیرید!

برای شرکت در دوره VIPآموزش منشی گری و مسئول دفتر اینجا کلیک کنید!

دوره آموزش مسئول دفتر و منشی گری

 

 

 

پیشنهاد 2 :آموزش غیرحضوری (بسته آموزشی) >>> برای اطلاعات بیشتر، روی تصاویر پایین کلیک کنید.

 منشی -مسئول دفتر

آموزش تشریفات و آداب معاشرت