آموزش شرح وظایف منشی املاک- کار منشی املاک چیست؟

تعریف منشی املاک:

منشی املاک به شخصی می‌گویند که به‌عنوان جانشین مدیر بنگاه و آژانس مشغول به فعالیت بوده و وظایف مربوط به مدیریت بنگاه املاک، جذب مشتری و تبلیغات املاک را بر عهده دارد و وظیفه هماهنگی‌ها، قرار ملاقات ها و معرفی فایل ها به مشتریان را بر عهده دارد.

 

شناخت جایگاه و اهمیت منشی املاک:

منشی املاک امروزه تبدیل به یکی از ارکان اصلی یک بنگاه املاک شده است، به این صورت که بنگاه‌های املاکی که از منشی املاک استفاده کرده‌اند به‌مراتب موفقیت بیشتری نسبت به بنگاه‌های املاکی که از منشی برخوردار نیستند دست‌یافته‌اند.

اما علت این موفقیت چیست؟

آیا جایگاه منشی املاک چقدر می‌تواند در موفقیت یک بنگاه املاک تأثیرگذار باشد که این‌قدر در افزایش درامد و موفقیت یک بنگاه املاک تأثیرگذار باشد.
اگر چه شغل مشاور املاک شغل پردرآمدی محسوب می‌شود و پتانسیل پیشرفت بیشتری نسبت به سایر مشاغل دارد اما می‌توان گفت پیشرفت و رسیدن به درآمد بالا در این شغل نیازمند دانش فنی است.
مسلماً در شهر شما تعداد زیادی منشی املاک مشغول به فعالیت هستند و از این تعداد منشی املاک شاید تنها ۲ درصد جزو منشیان املاک ویژه و موفق باشند الباقی منشیان املاک را می‌توان منشیان املاک معمولی خطاب کرد که درآمدشان فقط در حد امرارمعاش است.

موفقیت در شغل املاک نیازمند کار حرفه‌ای و اصولی در شغل منشی املاک است. تمام

منشیان املاک باید کلیه ترفندها و تکنیک های مورد نیاز در این شغل را به‌صورت حرفه‌ای فرابگیرند و از یک اصول ثابت پیروی کنند.
اگر می‌خواهیم در شغل منشی املاک جزو 2 درصد منشیان املاک حرفه‌ای باشیم می‌بایست اصول حرفه‌ای کار در بنگاه املاک را بیاموزیم.

 

با توجه به اهمیت حضور یک منشی در بنگاه املاک که می‌تواند با مدیریت بنگاه و تنظیم دقیق جلسات ملاقات تأثیر شگفتی در به نتیجه رسیدن معامله در بنگاه باشد.

 

شرح وظایف منشی املاک

منشیان املاک امروزه جایگاه یک مشاور املاک را به‌دست آورده‌اند چرا که مدیران بنگاه‌های املاک با قرار دادن پورسانت برای توافق و به نتیجه رسیدن معامله تلاش کرده‌اند که نقش منشی را در املاک ارتقا دهند و انگیزه لازم را در بین منشیان املاک برای افزایش تلاش و کوشش منشیان داشته باشند.

در گذشته منشیان املاک تنها مسئولیت پاسخگویی به تلفن‌ها و هماهنگی جلسات را داشته‌اند اما امروزه این وظایف بسیار گسترده‌تر شده است ما اینکه مسئولیت تبلیغات و متقاعدسازی و جذب مشتری و همچنین فایل یابی و پرزنت مشتری را نیز برعهده‌گرفته اند.

اما به‌صورت کلی وظایف یک منشی املاک به شرح زیر می‌باشد.

-تنظیم قرار ملاقات ها و جلسات

-تسلط و آشنایی به گرفتن کد رهگیری

پاسخگویی به تلفن و مشتریان حضوری

-ارتباط مداوم با کارشناسان فروش و رهگیری روند پاسخگویی به مشتری

-ارتباط و هماهنگی با همکاران

-ثبت مداوم و مستمر اطلاعات و داده‌ها در سیستم

-محافظت و حراست از اموال دفتر

-نظم دادن و بایگانی پرونده‌ها و فایل‌ها

-پذیرایی از میهمانان در صورت نبود پرسنل خدمات

 

مهم‌ترین مهارت های یک منشی املاک

-آشنایی با اصطلاحات تخصصی در حوزه ملک و املاک

-آشنایی با فایل یابی مذاکره با مشتری

-مهارت در کار با کامپیوتر (آفیس)

-مهارت کار با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

حرفه ای و سخت‌کوش

-رازداری و متعهد بودن

وقت‌شناسی و انضباط کاری

-داشتن اعتمادبه‌نفس بالا خصوصاً در هنگام صحبت تلفنی و مواجه با مشتریان

-دقت و توجه به جزئیات و حافظه فعال و قوی

-آشنایی با پذیرایی و تشریفات پذیرایی

 

برای شرکت در دوره آموزش منشی گری اینجا کلیک کنید

همچنین جهت آموزش تخصصی منشی خود با ما در تماس باشید.

02122445406

09120561585

 

دوره منشی گری-حسین شیردل

منبع: راهمند