برگزاری دوره آموزشی مهارت های ارتباطی و رفتار سازمانی

دوره ای که در آن زندگی می کنیم به نام عصر ارتباطات شناخته می شود. در این دوره تمامی سازمان ها و شرکت ها برای رسیدن به درآمد عالی و کسب رضایت حداکثری مشتریان خود باید و بالاجبار روی افزایش مهارت های ارتباطی و آداب معاشرت و مشتری مداری پرسنل و کارکنان خود کارکنند و این مهم امروزه رمز موفقیت یک سازمان به شمار می آید.
این دوره با هدف بررسی و اصلاح مشکلات ارتباطی و چالش های ارتباطی و همچنین ایجاد ارتباطات صحیح و تاثیر گذار در سازمان و شرکت‌ها به وجود آمده است.
در این دوره شما به نتایج ایده عالی برای خود و پرسنل خود خواهید رسید!

جان راکفلر در مورد اهمیت دانستن مهارت های ارتباطی می گوید:

تعریف و اهمیت مهارت های ارتباطی و مشتری مداری

 

تعریف مهارت های ارتباطی

مهارت ارتباطی توانمندی است که شما در هنگام انتقال و دریافت اطلاعات از آن تکنیک‌ها و روش ها استفاده می‌کنید؛ به‌عنوان مثال شما در هنگام صحبت با مشتری، بیان احساسات، مذاکره، شنیدن، حرف زدن، مشاهده و همدلی نمونه‌ای از برقراری ارتباطات است که باید بتوانیم حس خوبی را به‌طرف مقابل خود منتقل کنیم و در نتیجه تأثیرگذاری مثبتی را در طرف مقابل برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود بدست بیاریم.
ارتباطات در شکل های مختلف مانند تعامل چهره به چهره، مکالمات تلفنی و ارتباطات دیجیتالی مثل ایمیل و یا شبکه های اجتماعی به وجود می‌آید که ما باید بتوانیم بهترین و ایده عال ترین تأثیر و تصویر را از خود و سازمان/شرکت خود در نظر طرف مقابل به وجود بیاوریم.

احتمالاً مقاله

آموزش بازاریابی و تبلیغات به منشی فروش، کارمند فروش و منشی بازاریاب هم بدردتان بخورد!

انواع ارتباط موثر

انواع مختلفی برای ارتباط موثر می‌توان تصور کرد، ارتباط موثر در محیط کار، در خانواده، در خریدوفروش، در معاملات، در محیط آموزشی و…

چیزی که اهمیت زیادی دارد تمرین ما برای داشتن این مهارت است.

اگر برای داشتن زندگی بهتر در تمام حیطه‌های زندگی خود را مستحق می‌دانیم، باید روی آموزش‌های خود سرمایه‌گذاری کنیم.

دوره مهارت های ارتباطی، پیام مهمی هم برای کارکنان سازمان دارد؛ و آن این‌که: «سازمان برای یک هدف جمعی شکل گرفته است.»

اگر قرار بود هر کس زندگی شخصی و اهداف شخصی خود را داشته باشد و فقط به آن‌ها فکر کند، لازم نبود چیزی به نام سازمان شکل بگیرد.
پس به همان اندازه که من به خودم و خواسته‌هایم فکر می‌کنم، باید اهداف سازمانی را هم به رسمیت بشناسم:
سازمان هم حق دارد اولویت‌های خودش را مطرح کند؛ از من بخواهد که برای دستیابی به آنها تلاش کنم و حتی اگر کسانی را دید که می‌توانند این اهداف را بهتر و مناسب‌تر از من محقق کنند، آن‌ها را به من ترجیح دهد.

هم‌چنان‌که من هم اگر سازمانی را ببینم که منافع و اهداف من را بهتر تأمین می‌کند، احتمالاً در تغییر موقعیت شغلی خود، تردید نخواهم کرد.

هدف نهایی ارتباط:

هدف نهایی ارتباط این است که ما بتوانیم خود را به عبارتی به صورت عامل موثر در بیاوریم که روی دیگران موثر باشیم، به عبارتی دیگر طرفین در یک ارتباط بتوانند با یکدیگر مبادله افکار، عقاید داشته و یکدیگر را درک نمایند نتیجه اینکه هدف نهایی برقراری ارتباط رسیدن به هدف های عالی انسانی است.
با حضور در این دوره افراد با مطالب مهم در خصوص نحوه برقراری ارتباط موثر آشنا خواهند شد و با انجام تمرین ها و بازی های مدیریتی آموخته های خود را تمرین می‌کنند.

شرایط دوره:

• شهریه ثبت‌نام شامل بسته آموزشی و گواهینامه خواهد بود.
• این دوره به سفارش سازمان ها و شرکت ها در محل سازمان و یا در مجموعه ما برگزار خواهد شد.
• با هماهنگی قبلی برگزاری دوره در محل سازمان‌ها و به شکل اختصاصی امکان‌پذیر می‌باشد.

مخاطبان

• تمامی پرسنل سازمان از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح مدیریتی
• کارشناسان و مدیران پروژه
• مدیران ارشد سازمان‌ها

سرفصل های دوره مهارت های ارتباطی و ارتباط موثر:

آشنایی با فرایند و اصول برقراری ارتباط موثر تعریف و شناخت اهمیت ارتباطات

آشنایی با موانع ارتباطی و کنترل موانع ارتباطات موثر

آموزش فن بیان و زبان بدن موثر در ارتباطات

 انجام تمرین مهارت‌های برقراری ارتباط موثر

آموزش مکالمات تلفنی موثر و بازاریابی مکالمات تلفنی

آشنایی با بایدها و نبایدها در برقراری ارتباط

مدیریت افراد ناسازگار و سرکش

آموزش کنترل خشم

آموزش مدیریت استرس

آموزش شخصیت شناسی موثر در ارتباطات

قوانین برقراری ارتباط شفاف (سوال کردن، گوش کردن، تعریف کردن، انتقاد کردن، درخواست کردن و…)

آموزش آداب معاشرت با مدیران، مشتریان و همکاران

مدیریت موثر تعارضات، شکایات و اعتراضات مشتریان

آموزش ظاهر و پوشش حرفه‌ای و تأثیرگذار

و…. برحسب نیاز سازمان شما!

هدف دوره:

هدف از برگزاري دوره، آشنايي با مهارت های ارتباطی و ارتباط موثر در سازمان و طرز صحيح برخورد رفتاري و كسب مهارت‌های ارتباطي براي موفقیت سازمان و رسیدن به اهداف سازمانی می‌باشد.

درباره دوره:

مهارت های ارتباطی و سازمانی

ارتباطات و چگونگي جهت‌گیری به سمت «اهداف سازماني» از مسائل ضروري مـورد توجه مديران ارشد هر سازمانی مي باشد. اين توجه ناشي از آن است که مديران دریافته‌اند ارتبـاط اثـربخش بـا کارکنان و درک انگیزه‌های ارتباطي آنان، در توفيق مديران براي نيـل بـه اهـداف طراحی‌شده سازمان يک عامل ضروری و بعضاً حياتي است. بر اين اساس و به استناد بررسي هاي انجام‌شده، بيـشتر وقت مديران صرف برقراري ارتباط با افراد سازمان می‌گردد. ارتباطات اثر بخش به کارکنان تمامي سطوح در سازمان اجازه مي دهد که با يکـديگر تعامـل بیشتری داشته و بیش‌ازپیش به اهداف مطلوبشان نائل شده و در نهایت مورد حمايت سـازمان قرار خواهند گرفت. در سطح سازماني نيز ارتباطات و تعامل باعث ايجاد انسجام و پيوند بين اجزاي مختلف سازمان می‌گردد و سازمان را در توانمندسازي و پيشبرد مأموریت‌ها و در نهايـت بهبـود عملکـرد و دستيابي به اهداف تعریف‌شده ياري می‌رساند. ازاین‌رو، سعی شده است که دوره آموزشی ارتباطات اثربخش سازمانی (مهارت های ارتباطی و رفتار سازمانی) باهدف آموزش کارکنان و پرسنل امور اداری و مدیران در سازمان‌ها طراحی و برگزار گردد.

مدرس دوره:

مدرس دوره مهارت های ارتباطی و ارتباط موثر -حسین شیردل

 

سؤالات متداول:

در انتهای دوره مهارت های ارتباطی واقعاً چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

در واقع شما به جرگه مدیران و کارکنان حرفه ای وارد می شوید؛ و می توانید با تمرین و عملی کردن آن در سازمان نقش بزرگی در موفقیت سازمانی و تثبیت شغلی خود داشته باشید و همچنین مدیران و کارکنان از بودن در کنار شما و داشتن شما لذت ببرند و شما را الگوی رفتاری خود قرار می دهند!

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

این دوره برای تمامی پرنسل سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی، مدیران سازمان ها تمامی کسانی که سودای مدیریت در سر دارند مناسب است.

آیا مدرک پایان دوره ارائه می شود؟

بنا به درخواست شما مدارک زیر قابل ارائه می‌باشد.
در پایان دوره گواهی از طرف مجموعه راهمند تقدیم شما عزیزان خواهد شد، ضمن اینکه این دوره از سوی آکادمی های MPT اتریش، grs انگلیس و آکادمی ANCCP ایتالیا مورد تأیید است و از سوی این آکادمی ها مدرک ارائه می‌شود. مدارک ارائه‌شده قابل استعلام بوده و در سرتاسر دنیا معتبر هستند. ما برای این دوره تصمیم گرفتیم مدرک از MPT ارائه دهیم.

تفاوت این دوره با دیگر دوره‌های مهارت های ارتباطی و رفتار سازمانی در چیست؟

تجربه بیش از 10 ساله در زمینه آموزش پرسنل و مدیران سازمان ها و عملیاتی کردن این آموزش ها در سازمان را هیچ یک از رقبا نتوانسته‌اند پیاده‌سازی کنند.
ضمن اینکه مجموعه راهمند با توجه به نیازسنجی سازمانی اقدام به آموزش خواهد داشت و به صورت پیشفرض آموزشی ارائه نخواهیم داد!
تمایز این دوره در سرفصل های کاملاً کاربردی دوره است که در هیچ یک دوره‌های دیگر دوره‌ای کامل تر از این دوره مشاهده نشده است.
برای پی بردن به تمایز ما کافی است مقایسه کنید!

 

اگر شرکت نکنم چه می‌شود؟

باور کنید هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و مانند گذشته ادامه می‌دهید. اصلاً این ورکشاپ برای این طراحی شده است که اتفاقات عالی رخ دهد و شما وارد دنیای حرفه ای شوید. پس تصمیم با خودتان است بین ماندن در بین معمولی ها و یا رفتن به سمت حرفه ای ها
چگونه با شما در ارتباط باشم؟

کافی است با شماره تلفن های زیر با ما در ارتباط باشید و درخواست آموزش خود را مطرح کنید.

02122445406

09120561585

مدت زمان دوره چقدر است؟

دوره به صورت یک روزه (7 ساعته) و یا دو روزه (14 ساعته) بر حسب نیاز شما و سازمان شما برگزار خواهد شد.