مهمترین خصوصیات منشی موفق (منشی حرفه ای) چیست؟(منشی خوب کیست؟)

 

منشی خوب یا همان منشی حرفه ای  بودن امروزه بزرگترین نعمت برای یک مدیر به شمار می آید. اما سوال اینجاست که مهمترین خصوصیات یک منشی موفق و منشی خوب چیست؟

در این مقاله به مهمترین ویژگی های منشی خوب و شغل منش گری می پردازم.

 

 

تبریک به شما!!!

 

افراد معدودی هستند که برای آموزش و پیشرفت کاری و شغلی خود به سراغ آموزش ها و خواندن مطالب مفید می آیند و شما بخشی از این افراد موفق هستید. مطمئن باشیدکه شما موفق خواهید شد و تضمین می کنم که آینده از آن شماست. امیدوارم بتوانیم شایسته شما عزیزان باشیم.

 

چگونه یک منشی موفق باشیم؟

 

اگر می خواهید اولین گام موفقیت در این شغل (منشیگری حرفه ای) را بر دارید توصیه می کنم به تیپ شخصیتی خود مراجعه کنید!

در انتخاب شغل منشی گری و بسیاری از شغل های دیگر بسیاری از عوامل از جمله مهارت ها، توانایی ها، ویژگی های شخصیتی، شرایط خانوادگی و… تاثیر گذار است.

اما مهمترین ویژگی که شما برای منشی خوب بودن باید در ابتدا به آن اهمیت بدهید شناخت شخصیت خودتان است. علاقه مندان به این شغل تلاش می کنند فقط در جایی مناسب و با درامد خوب استخدام شوند، کافی است آگهی های روزنامه ها را بررسی کنید و متوجه می شوید که کار منشی گری به راحتی در دسترس است ولی مهمترین مسئله این است که

آیا شما از این شغل لذت می برید یا خیر؟

 

پیشنهاد ۱: آموزش حضوری (در محل کار شما و مجموئه ما _ تمام نقاط کشور) >>> همین حالا تماس بگیرید!

برای شرکت در دوره VIPآموزش منشی گری و مسئول دفتر اینجا کلیک کنید!

دوره آموزش مسئول دفتر و منشی گری

 

 

 

پیشنهاد 2 :آموزش غیرحضوری (بسته آموزشی) >>> برای اطلاعات بیشتر، روی تصاویر پایین کلیک کنید.

 منشی -مسئول دفتر

آموزش تشریفات و آداب معاشرت

 

 

شما می توانید از طریق لینک زیر شخصیت خود را بر اساس تست MBTI مشخص کنید.

تست MBTI

 

ISFJ (درونگرا، حسی، احساسی، داوری کننده) این تیپ شخصیتی توان خوبی در سازماندهی داشته و توجه زیادی به جزئیات دارد.

ESFP (برونگرا، حسی، احساسی، ملاحظه کننده) این تیپ شخصیتی دوست دارد با مردم در ارتباط باشد. این تیپ شخصیتی حداکثر تلاش خود را برای رفع خواسته های مراجعان انجام می دهد. او به جزئیات توجه زیادی دارد.

 

شناخت نادرست از شغل منشی گری:

 

برخلاف تصور عموم مردم، وظیفه منشی فقط پاسخگویی به تلفن ها و هماهنگ کردن ملاقات ها نیست. او به عنوان یک منشی حرفه ای  نماینده مدیریت اولین برخورد را با مراجه کنندگان خواهد داشت؛ بنابراین، باید تلاش کند تا با هر کس مطابق موقعیت اجتماعی و شخصیتش رفتاری مناسب و قابل توجه داشته باشد و بتواند تصویری واضح از شرکت خود را در ذهن دیگران نمایان کند.
اگر یک منشی خوب بتواند روابط عمومی و رفتار حرفه ای از خود بروز بدهد آن منشی  موفق ترین منشی خواهد شد.

 

منشی خوب چه خصوصیاتی دارد؟(خصوصیات منشی موفق)

منشی خوب بودن این نیست که شما وظایفی را که به شما محول شده را فقط انجام دهید!

اگر می خواهید به چشم بیایید و درامدتان را افزایش بدهید و از کارتان لذت ببرید باید به کارهایتان به عنوان وظیفه نگاه نکنید!
در زیر به مهم‌ترین خصوصیات یک منشی موفق و ویژگی‌های منشی خوب (منشی حرفه ای)می‌پردازیم.

 

 

معیارهای انتخاب منشی….

 

1: وقت شناسی

 

مهم‌ترین فاکتور در افزایش اعتبار شما نزد مدیر وقت شناسی است. خودتان را فرض کنید که در یک قرار ملاقات چندین دقیقه منتظر مانده اید. چه حسی به دست می آورید؟ مطمئنم حس خوبی به شما دست نخواهد داد!

 

 

2: آموزش دیده:

 

 

یک شخص آموزش‌دیده راحت تر در مصاحبه استخدام می شود، به راحتی نزد مدیر اعتبار پیدا می‌کند، و با توانایی های خود آشناست چراکه می‌داند قرار است چه‌کار هایی را در این شغل و مسئولیت قبول کند.

اگر به دنبال موفقیت در شغل منشی‌گری، مسئول دفتری و هر شغل دیگری هستید حتماً آموزش های مرتبط با آن را نیز بیاموزید.

 

[box type=”custom” color=”#000000″ bg=”#ffffff” border=”#81d742″]ما تلاش کرده ایم که آموزش هایی را چه به صورت حضوری  (برگزاری دوره های آموزشی) و غیرحضوری (محصولات آموزشی) در شأن شخصیت شما عزیزان فراهم کنیم و امیدوارم بتوانیم در موفقیت شما سهیم باشیم.[/box]

 

 

3: مانند یک شکارچی عمل کنید!

 

 

عقاب هنگام شکار به‌شدت طعمه خود را زیر نظر دارد، از همه ی اتفاق های اطراف طعمه آگاه است، چشمانش را از روی طعمه دور نمی کند و با آرامش و در سکوت به طعمه نزدیک می شود.
باید بتوانیم به عنوان یک منشی از تمامی رویداد ها اطلاع داشته باشید، اطلاع از تماس ها و رویدادهای مهم و کاری مدیر و مسئول خود از مهم‌ترین کارهای شماست، زیرا همیشه مدیر این مسائل را از شما هر روزه می خواهد و شما باید به بهترین نحو پاسخگوی این سؤال باشید و بگویید چه‌کار کرده اید.

 

 

4: رضایتمندی

 

 

مهم‌ترین ویژگی منشی خوب بودن با منشی ناموفق در رضایتمندی مشتری است و البته رضایتمندی  مدیر و مسئول.

برخورد مناسب با مشتری، لحن صدای خوب چه در ارتباط حضوری و چه در ارتباط غیرحضوری (تلفنی)، راهنمای خوب برای مشتری و همکاری در حل مشکل از مهم‌ترین راه‌های افزایش رضایت در افراد می باشد. شاید شما نتوانستید مشکل را حل کنید اما همین که مشتری و مدیر شما احساس کند برای حل مشکل او تلاش کرده اید کافی است!

 

 

5: ظاهر حرفه ای داشتن

 

 

ظاهر هر فرد نمایانگر اهمیت شغل و شخصیت آن فرد می باشد. اگر به شغل و کار خود اهمیت می دهید به‌ظاهر متناسب با محیط خود نیز اهمیت بدهید. (خانم های عزیز می توانند از کتابچه رایگان ویژه ظاهر و پوشش سایت استفاده کنند)

 

 

6: صبر داشته باشید!

 

 

تلفن‌های پست سر هم، سؤال‌های تکراری مشتریان، شلوغی دفتر، مطب یا شرکت، زنگ ها و دستورات زیاد مدیر و … همگی باعث برهم خورد آسایش شما می شود. راه‌حل چیست؟
اگر شما صبور باشید و به این فکر کنید که چه راه هایی وجود دارد تا این مزاحمت ها کاهش یابد. با مدیر و مسئول خود این مسئله را در میان بگذارید و مطمئن باشید راه‌ها و ایده‌های جالبی در این گفت و گو ارائه می شود.

 

7: حافظه خوبی داشته باشید!

 

 

همیشه افرادی موفق ترند که مسائل را از یکدیگر مجزا و تفکیک کنند مثلاً مشکلات خانوادگی را به محیط کار نیاورید زیرا همیشه مشاهده شده که فکر و ذهن ما درگیر می شود و به اصطلاح همکاران گیج می شویم. و نمی توانیم موارد کاری از غیر کاری را تشخیص دهیم.

داشتن حافظه خوب نیازمند تمرکز کافی روی آن هدف است.

 

 

 

نکته:

 

[box type=”custom” border=”#81d742″]سعی کنید وقتی دستوری و یا کاری به شما سپرده می شود حتماً آن را یادداشت کنید و اگر هم یادداشت نمی کنید به مدت 30 ثانیه آن را در ذهن خود به صورت پشت سر هم تکرار کنید. 8: اگر مهارتی را نمی دانید نگران نباشید! آن را آموزش می بینید.[/box]

 

 

 

مهارت هایی هستند که شما اجباراً باید با آن‌ها آشنا باشید مثلاً مهارت های کامپیوتری و نامه نگاری نیازمند شغل منشی گری است ولی مطمئن باشید به راحتی با صرف کمی وقت می توانید به این مهارت ها تسلط پیدا کنیدو تبدیل به یک منشی حرف ای شوید.

 

 

-شما می توانید برای مشاهده کامل شرح وظایف منشی اینجا کلیک کنید.

 

پیشنهاد ۱: آموزش حضوری (در محل کار شما و مجموئه ما _ تمام نقاط کشور) >>> همین حالا تماس بگیرید!

برای شرکت در دوره VIPآموزش منشی گری و مسئول دفتر اینجا کلیک کنید!

دوره منشی گری-حسین شیردل

 

 

پیشنهاد 2 :آموزش غیرحضوری (بسته آموزشی) >>> برای اطلاعات بیشتر، روی تصاویر پایین کلیک کنید.

 منشی -مسئول دفتر

آموزش تشریفات و آداب معاشرت

 

 

 

 

[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#dd4040″ border=”#1e73be”]در ضمن ما آموزش هایی بصورت حضوری (همراه با ارائه مدرک بین الملی) و غیرحضوری (بسته های آموزشی) و همچنین مشاوره ویژه منشی گری و همچنین مسئول دفتر با تدریس آقای حسین شیردل داریم که در آن مهارتهایی که یک منشی به آن نیاز دارد را در آن آورده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت سرفصل های دوره و یا برگزاری آن در سازمان یا شرکت خود می توانید از طریق شماره تلفن ۲۲۴۴۵۴۰۶-۰۲۱ و ۰۹۱۲۰۵۶۱۵۸۵یا با ایمیل info@rahmand.com با کمال افتخار آماده پاسخگویی به سؤالات شما بزرگواران خواهیم بود[/box]

 

 

 

 

نباید های شغل منشی گری

 

 

 

بی علاقگی:

این مورد نشان دهنده این است که شغل شما از روی علاقه نیست و یا اینکه محیط و همکاران شما را به بی علاقگی سوق داده است. اگر بی علاقه هستید شغل خود را اصلاح یا تغییر دهید.

 

کند و آهسته نباشید!

نباید وسواس داشته باشیم و همیشه کارها را باید سر وقت انجام دهیم. آهسته و کند عمل کردن راه شما را به دروازه اخراج و خروج از شرکت هموار می کند.

 

هیچ وقت از راهنمایی خسته نشوید.

اگر نمی توانید راهنمایی و مشاوره بدهید پس چرا منشی شده اید؟ شما باید همیشه پاسخگو باشید چرا که مدیر شما نمی تواند بابت همه مسائل جوابگو باشد و شما هم نمی توانید برای هر مسئله کوچک به او مراجعه کنید.

 

فرار نکنیم!

 

بسیاری از منشیان همیشه به دنبال راهی برای نجات از شرکت یا دفتر خود هستند، همیشه به دنبال مرخصی، یا دعا برای نیامدن مدیر!

مشکلات شخصی دم در.

از آوردن مشکلات و مسائل شخصی پرهیز کنیم. چون حواسمان پرت می شود و در نتیجه مورد بازخواست مدیر قرار می گیریم.

 

نویسنده: حسین شیردل

منبع: www.rahmand.com