جایگاه مسئول دفتر در چارت سازمانی

تعریف سازمان:

سازمان عبارت است از گروهی از افراد و واحد ها که برای رسیدن به یک هدف مشخص با یکدیگر همکاری می کنند.
همه افراد در هر پستی و سمتی جزئی از سازمان هستند.

احتما مقاله شرح وظایف مسئول دفتر هم بدردتان بخورد.

تعریف مسئول دفتر:

مسئول دفتر به عنوان شخصی که به عنوان دستیار مدیر مشغول به فعالیت است و وظیفه آن برآورده نمودن خواسته ها و درخواست های مدیر می باشد.

تعریف چارت سازمانی:

چارت سازمانی (Organizational Chart) نموداری از جایگاه ها و مشاغل موجود در سازمان و ارتباط میان آن‌هاست. چارت سازمانی اهمیت مشاغل و نحوه ارتباط با هریک از اعضای چارت را مشخص می کند و همچنین به صورت ساده می توان گفت که ارتباط طولی و عرضی جایگاه های شغلی و کاری را به صورت کاملاً واضح مشخص می کند.

جایگاه مسئول دفتر در چارت سازمانی امروزه بسیار گسترده تر و بزرگتر شده است بصورتیکه می توان گفت که مسئول دفتر بعد از مدیر عامل در چارت سازمانی قرار گرفته است، شاید سؤال کنید که آیا واقعاً جایگاه مسئول دفتر بعد از مدیرعامل درست است؟

در پاسخ می توان گفت که هدف از چارت سازمانی نشان دادن اهمیت وظایف و سمت‌هاست، مسئول دفتر به عنوان فردی که مستقیماً با مدیرعامل در ارتباط است و حتی بعضی از دستورات مدیرعامل به وسیله مسئولین دفاتر اجرا می‌شود.
جایگاه و اهمیت مسئولین دفاتر آن قدر اهمیت دارد که می‌توان گفت حتی معاونین هم برای اینکه بتوانند با مدیریت ارتباط برقرار کنند باید از فیلتر مسئولین دفاتر عبور کنند و شما فکر کنید که این شغل چقدر می تواند اهمیت داشته باشد که همه و همه در سازمان به شما وابسته اند پس شغلتان را دست کم نگیرید!

مسئولین دفاتر در سازمان ها وظایفی کاملاً سنگین تر و حساس تری را نسبت به سایر افراد حاضر در چارت سازمانی بر عهده دارند، شما تصور کنید که جلسه ای رأس ساعت برگزار نشود، نامه ای اشتباه ابلاغ و یا تدوین شود یا هر مسئله ای دیگر، تصور کنید چه اتفاقی رخ خواهد داد.
در زیر نمونه‌ای از چارت سازمانی را مشاهده می کنید.

چارت سازمانی

 

در ضمن ما آموزش هایی بصورت حضوری (همراه با ارائه مدرک بین المللی) و غیرحضوری (بسته های آموزشی)  با تدریس آقای حسین شیردل داریم که در آن مهارتهایی که یک مسئول دفتر به آن نیاز دارد را در آن آورده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت سرفصل های دوره و یا برگزاری آن در سازمان یا شرکت خود می توانید از طریق شماره تلفن ۲۲۴۴۵۴۰۶-۰۲۱ و ۰۹۱۲۰۵۶۱۵۸۵یا با ایمیل info@rahmand.com با کمال افتخار آماده پاسخگویی به سؤالات شما بزرگواران خواهیم بود.

 

موفق از همیشه باشید..

 

منبع: وب سایت راهمند